Viimeisellä huopatunnilla tein lampaan, jonka muut kurssilaiset olivat tehneet jo aiemmin, mutta minä en ollut päässyt mukaan. Hetkeksi hämmästyin, kun opettaja kaivoi kassistaan ison kivenmurikan. Sen sitten päällystin harmaalla villalla ja huovutin saippualla ja kuumalla vedellä. Pää muotoiltiin villasta. Toin märät tekeleeni kotiin ja kun ne kuivuivat, tein lampaan valmiiksi.

***

On my last felting course I made a sheep which the others had made before but I hadn't been able to go that time. I was a bit amazed when the teacher took a stone out of her bag and gave it to me to. I covered the stone with wool and felted it with soap and warm water. The head is made out of wool. I brought my wet lump of stone and the head home and when they were dry I finihed my sheep.

Pää ja huovalla päällystetty kivi.

The head and the stone covered with wool.

Valmis päkätti. Kaulus tikutettiin varovasti neulalla paikalleen ja pää liimattiin kuumaliimalla kiinni. Silmät, nenän ja suun tein ennen pään kiinnittämistä.

Finished sheep. I attached the white wool carefully with a needle and glued the head on with hotglue. I made the eyes, nose and mouth before I glued the head on.