Ajoimme eilen kimppakyydillä naisten kesken kangaskauppaan noin puolen tunnin matkan päähän. Hypistelimme erilaisia kankaita, tilkkuja ja valmisverhoja ja yllättäen sieltä löytyi pieni hyllyllinen myös ristipistotarvikkeita. Muutaman DMC:n lankatokan lisäksi mukaani lähti tällaiset metalliset rinkulat. Niihin voi pujottaa kartonkiset "kortit", joihin ristipistolanka on kieputettu. Olen käyttänyt noita kartonkikortteja jo pitkään, mutta aina työtä tehdessä niiden säilytys on ollut ongelma, seilaavat pitkin pöytiä eivätkä pysy järjestyksessä. Nyt yhden työn tarvitsemat langat on näppärä pujottaa rinkulaan ja pysyvät taatusti tallessa.

Paketissa oli kaksi rengasta, halkaisija 6 cm, ja maksoivat peräti 0,90 e. Isompiakin olisi ollut tarjolla ja nyt jo harmittaa, että en ostanut. No, onpa hyvä syy mennä kauppaan pian toisenkin kerran!

1876254.jpg

Yesterday I carpooled with other women to a shop selling fabric about a half an hours drive away. We were looking at different kinds of fabric and ready-made curtains when I suddenly saw they had some stitching gear as well. In addition to a couple of skeins of DMC thread I bought these metal rings. They are used to store thread bobbins. I have used cardboard bobbins for a long time and often wondered how to keep them in order while stitching some project. Now I can put the bobbins on the ring and they won't get lost.

There were two rings in the package, diameter 6 cm, and they cost 0,90 Euros. They also had bigger rings and I wish I had bought them also. Well, now I have a good reason to go to the store again pretty soon!